جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
درمان کنه سگ
درمان کنه سگ / تشخیص و درمان کک و کنه در سگ ها

وقتی کک و کنه در بدن سگ لانه کنند، از بدن او تغذیه می‌کنند. نیش کنه و کک می‌تواند باعث ابتلای سگ به عفونت و بیماری‌های جدی بشود. بنابراین اگر سگی را به سرپرستی گرفته‌اید، باید حتما دربارۀ عوارض نیش کک و کنه همه چیز را بدانید و دربارۀ نحوۀ درمان کنه سگ آگاهی‌ کافی داشته باشید و اگر وضعیت حیوان خانگی شما مساعد نیست حتما فوری از یک دامپزشک آنلاین مشاوره بگیرید.

تیم تحریریه حال
علائم سرطان در سگ
علائم سرطان در سگ و انواع آن

سرطان علت اصلی مرگ و میر در سگ‌ها است و تقریباً از هر 4 سگ، 1 سگ به این بیماری تسلیم می‌شود. علائم سرطان در سگ با افزایش سن افزایش می یابد و بیشتر موارد در سگ‌های بالای 10 سال رخ می‌دهد. درواقع سن یک عامل خطر مهم برای سرطان در سگ ها است، به طوری که اکثر موارد در سگ های سالمند رخ می دهد. با افزایش سن سگ‌ها، خطر ابتلا به سرطان در آنها افزایش می‌یابد و بررسی‌های منظم دامپزشکی و غربالگری‌ها برای تشخیص و درمان زودهنگام بسیار مهم است. در ادامه این مقاله از مجله سلامت درباره انواع سرطان سگ، علائم سرطان در سگ و راه‌های پیشگیری از آن صحبت خواهیم کرد.

میلاد توکلی
شکستگی دست سگ
شکستگی دست سگ چگونه تشخیص و درمان می‌شود

شکستگی دست سگ، این دوست پشمالوی شما می‌تواند یک تجربه استرس زا و دردناک برای شما و سگتان باشد. با این حال، با مراقبت‌های دامپزشکی سریع و درمان مناسب، سگ شما می تواند بهبود یابد و فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرد. از علائم آن آگاه باشید و اقدامات پیشگیرانه را برای به حداقل رساندن خطر شکستگی دست انجام دهید. در هر لحظه نیز می‌توانید با دامپزشک آنلاین در ارتباط بوده و سوالات خود را از او بپرسید.

میلاد توکلی
عقیم سازی سگ
عقیم سازی سگ – بهترین زمان انجام و مزایا و معایب آن

عقیم سازی سگ یک جراحی تقریبا بی خطر است که شامل برداشتن اندام های تناسلی سگ نر یا ماده بوده و برای سگ های نر، این روش اخته کردن نیز نامیده می‌شود که در آن بیضه ها برداشته می‌شوند. برای سگ های ماده اما تخمدان ها و رحم برداشته می‌شود و کمی متفاوت است. اگر سگی دارید که می‌خواهید این عمل را روی او انجام دهید بهتر است این مقاله از مجله سلامت را مطالعه کرده و با علم کافی این کار را انجام دهید.

تیم تحریریه
اسکن هسته ای قلب چیست
اسکن هسته ای قلب چیست و چگونه انجام می‌شود

اسکن هسته ای قلب یک آزمایش بی خطر و موثر، به ویژه برای افرادی است که علائم بیماری قلبی مانند درد قفسه سینه یا تنگی نفس را دارند، اما در آزمایش‌های سنتی مانند الکتروکاردیوگرام (ECG) یا تست استرس نتایج طبیعی را نشان می‌دهند. در ادامه این مقاله از مجله سلامت، درباره اینکه اسکن هسته ای قلب چیست و چگونه انجام می‌شود و کاربردهای آن چیست، صحبت خواهیم کرد.

میلاد توکلی
آریتمی قلبی
آریتمی قلبی و عوامل ایجادکننده آن را بشناسید

آریتمی قلبی که تحت عنوان دیسریتمی هم شناخته می‌شود، شامل ریتم و ضربان نامنظم قلب است. این وضعیت زمانی روی می‌دهد که تکانه‌های الکتریکی هماهنگ کننده ریتم قلب، خیلی سریع‌تر یا آهسته‌تر بوده و یا ریتمی نامنظم ایجاد کنند. آریتمی معمولا در هنگام ورزش، هیجان، مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا داروهای خاص ایجاد می‌شود و اغلب بی‌خطر است. اما وجود آن تحت هر شرایطی می‌تواند توانایی افراد را تحت تاثیر قرار داده و باعث کمبود جریان خون و اکسیژن در مغز و سایر اندام‌ها شود. مزمن شدن بی‌نظمی ضربان قلب یا آریتمی ممکن است به یک عارضه جدی و نگران‌کننده تبدیل شده و گاهی نشان‌دهنده قلب ضعیف یا آسیب‌دیده باشد. برای مشورت با پزشکان متخصص در این زمینه از مشاوره آنلاین حال کمک بگیرید.

سارا صاحبی
عقیم کردن گربه
درباره عقیم کردن گربه و مزایا و معایب آن بیشتر بدانید

عقیم کردن گربه برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، فواید زیادی برای سلامتی گربه شما دارد و می‌تواند خطر برخی مشکلات مانند عفونت‌های رحم و سرطان بیضه و سینه را کاهش دهد. درواقع عقیم سازی گربه گامی حیاتی و مسئولیت‌پذیرانه برای حفظ سلامت پیشی کوچک شماست.

میلاد توکلی
اختلال شخصیت ضد اجتماعی
همه چیز درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی (ASPD)

اختلال شخصیت ضد اجتماعی یک مسئله روانی است که در آن فرد به درست یا غلط بودن اهمیتی نمی‌دهد و احساسات دیگران را نادیده می‌گیرد. این افراد برای اعمال خود احساس پشیمانی نمی کنند، به اثرات بد آسیب رساندن به دیگران اهمیتی نمی‌دهند و اغلب قانون را زیر پا می گذارند. آن‌ها ممکن است دروغ بگویند، رفتار خشونت آمیز داشته باشند، بدون فکر کردن، انتخاب های تکانشی داشته باشند و از مواد مخدر یا الکل استفاده کنند.در ادامه بیشتر با این اختلال آشنا خواهیم شد و راه های درمان آن را بررسی خواهیم کرد.

میلاد توکلی
درمان قوز گردن
درمان قوز گردن / همه راه های رفع قوز گردن

قوز گردن در صورت عدم درمان منجر به ناراحتی، درد و کاهش تحرک شما خواهد شد. پس درمان قوز گردن و انتخاب بهترین راهکار، می‌تواند یک اصل اساسی برای مقابله با این مشکل عمومی باشد. در این بخش از مجله سلامت، گزینه‌های درمانی موثر برای کیفوز گردن را بررسی می‌کنیم و در مورد استراتژی‌هایی برای بهبود وضعیت بدن، تسکین درد و جلوگیری از انحراف ستون فقرات صحبت می‌کنیم.

میلاد توکلی