جستجو...

haal application

IOS

pwa

اندروید

google play
علت نازک شدن مو
علت نازک شدن مو و نحوه درمان موهای نازک

طبق آکادمی پوست آمریکا (AAD) ریزش 50 تا 100 عدد مو در روز طبیعی است. اما برخلاف ریزش موی گسترده، نازک شدن مو لزوماً باعث طاسی نمی‌شود اما باعث می‌شود کف سر بیشتر نمایان شود. در ادامه درباره علت نازک شدن مو و راه درمان آن صحبت خواهیم کرد.

میلاد توکلی
آبله مرغان در بارداری
آبله مرغان در بارداری، تهدیدی برای مادر و کودک

آبله مرغان در بارداری ممکن ایت که کمتر سراغ مادران بیاید اما خطرات جدی را برای زنان باردار به همراه دارد، از جمله عوارضی مانند ذات الریه، هپاتیت و آنسفالیت. درواقع زنان باید از ابتلا به آبله مرغان جلوگیری کنند و در صورت ابتلا نیز حتما با یک دکتر زنان آنلاین در ارتباط باشند و گزارشی از وضعیت خود ارائه کنند و از او راهنمایی بگیرند. در این مقاله از مجله سلامت با شما مادر عزیز درباره آبله مرغان در بارداری، علت، علائم و راه‌های درمان آن صحبت خواهیم کرد.

میلاد توکلی
درد پهلوی چپ و پهلوی راست
درد پهلوی چپ و پهلوی راست و درمان خانگی درد پهلو

درد پهلوی چپ و پهلوی راست دردی است که کنار تنه، درست زیر دنده‌ها احساس می‌شود. گاهی اوقات ممکن است که این درد به کمر هم گسترش یابد. اندام‌ها و ماهیچه‌های زیادی در سمت چپ و راست بدن و نواحی نزدیک آن‌ها، این درد را می‌توانند ایجاد کنند. بیشتر افراد حداقل یک بار در زندگی خود به پهلو درد دچار شده‌اند.

سارا صاحبی
علائم آبله میمون
علائم آبله میمون + آخرین خبرها از آبله میمونی

حتما خبر شیوع آبله میمون را شنیده‌اید؛ آن هم درست موقعی که اضطرابمان دربارۀ شیوع کرونا کم شده بود. این بیماری جدید، با نام عجیبی که دارد، نگرانی‌هایی را در سراسر جهان به وجود آورده است.

تیم تحریریه حال
علائم آبله مرغان چیست؟
علائم آبله مرغان چیست؟

آبله مرغان یک بیماری مسری است که توسط ویروس واریسلا زوستر ایجاد می‌شود. آبله مرغان می‌تواند باعث ایجاد بثورات خارش‌دار و تاول مانند شود. راش‌های پوستی ابتدا روی قفسه سینه، پشت و صورت ظاهر می‌شود و سپس در تمام بدن پخش می‌شود. این بیماری به‌طور میانگین بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ تاول خارش‌دار روی بدن ایجاد می‌کند. آبله مرغان می‌تواند یک تهدید جدی برای سلامت باشد، به ویژه در نوزادان، نوجوانان، بزرگسالان، زنان باردار. همچنین در افرادی که بدن‌شان توانایی کمتری برای مبارزه با میکروب‌ها و بیماری‌ها را دارد و سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است؛ این بیماری می‌تواند تهدید جدی‌تری باشد. بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به آبله مرغان، تزریق واکسن آبله مرغان است. این بیماری نیز مانند دیگر بیماری‌ها با علائمی همراه است که اگر زودتر تشخیص داده شوند، درمان آن راحت‌تر می‌شود. در این مطلب در مورد آبله مرغان، علائم آن و مراقبت‌هایی که لازم است در طی این بیماری به عمل بیایند نکاتی را می‌گوییم.

پشتیبانی حال
آزمایش آنتی بادی
آزمایش آنتی بادی / همه چیز درباره تست آنتی بادی

آزمایش آنتی بادی یا تست سرولوژی به دنبال آنتی بادی‌ها در خون انسان می‌گردد. آنتی بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت یا عوامل مزاحم می‌سازد. انجام تست آنتی بادی به پزشک شما کمک می‌کند تا بتواند طیف وسیعی از بیماری‌ها، اختلالات و عفونت‌ها را بهتر و دقیق‌تر تشخیص دهد. احتمالا از دو سه سال گذشته که بحث تست‌های کرونا بسیار مطرح شد، نام تست آنتی بادی را بارها شنیده‌اید.

سارا صاحبی
هفته بیستم بارداری؛ علائم، تغذیه مادر و اندازه کودک

اگر در هفته بیستم بارداری هستید، نیمی از بارداری خود را طی کرده اید! برای اطلاعات بیشتر در مورد هفته بیستم بارداری به خواندن ادامه دهید و اطلاعات بیشتری بدست آورید.

تیم تحریریه
هفته سیزدهم بارداری
هفته سیزدهم بارداری / علائم مادر و جنین + تغذیه

هفته سیزدهم بارداری پایان سه ماهه اول بارداری است. در این زمان، کودک شما به طور قابل توجهی رشد کرده است و تغییرات زیادی در بدن شما نیز رخ داده است. در این مقاله، در مورد اتفاقاتی که در هفته 13 بارداری رخ می دهد، رشد کودک شما و انتظاراتی که در این مرحله باید داشته باشید صحبت خواهیم کرد. البته در جریبان باشید که می‌توانید از بخش زایمان اقساطی در مجموعه "حال" این کار را به صورت اقساطی انجام داده و با خیال راحت در بهترین کلینیک ها عملیات زایمان را انجام دهید.

تیم تحریریه
خونریزی شدید قاعدگی
خونریزی شدید قاعدگی / درمان سنتی و دارویی منوراژی

بگذارید همین ابتدا به یک سوال دربارۀ خونریزی شدید قاعدگی پاسخ دهیم، زیرا احتمالا این سوال برای بسیاری از زنانی که مخاطب مجله سلامت «حال» هستند، وجود دارد: «از کجا متوجه شویم که هنگام قاعدگی دچار خونریزی شدید شده‌ایم یا نه؟» پزشکان برای این سوال معیاری دارند. اولاً اگر خونریزی شما بیش از 7 روز طول بکشد، یعنی خونریزی شما زیاد است. دوم، اگر نیاز دارید که بعد از کمتر از 2 ساعت پد یا نوار بهداشتی خود را عوض کنید، خونریزی‌تان شدید است. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

تیم تحریریه حال
وظیفه مردان در دوران قاعدگی
اطلاعاتی از قاعدگی که دانستنش برای مردان ضروری است

وظیفه مردان در دوران قاعدگی چیست؟

پشتیبانی حال